Justerad nyckelrutin!

För att det ska gå smidigare för oss boende har vi, i samarbete med Axlås, justerat rutinen för att beställa nycklar och taggar. Så här ser den nya rutinen för nycklar och taggar ut:

    • Anteckna dörrnumret. Numret finns på karmöverstycket och består av en sifferkombination, t.ex. 25.0.11, vilket anger att dörren finns i 25:an, på plan 0 och att dörren har nummer 11. Notera även rummets namn, t.ex. cykelrum eller förråd.
    • Anteckna också nyckelns nummer. Observera att beteckningen CKP 523 är namnet på vårt låssystem – inte nyckelns nummer, som vanligtvis finns instansat under låssystemets beteckning.
    • Saknar du ”rätt” nyckel, prata med dina grannar. De kanske kan hjälpa dig få fram rätt nyckelnummer.
    • För taggar till entrédörrar noterar du din adress. Passa samtidigt på att ”döda” bortappade taggar. (Innan du tappar bort dem, notera numren på dina utkvitterade taggar.)
    • Sedan gör du din beställning hos Borg & Merio, som förmedlar beställningen till Axlås.
    • När nyckeln eller taggen är tillverkad får du en bekräftelse per SMS om att din beställning är klar för avhämtning – hos Axlås på Rådmansgatan 54 – mot betalning med kort. För öppettider, se Axlås hemsida.
    • Observera! Glöm inte att ta med ditt avtal och legitimation vid hämtningen.

Ser det krångligt ut? Tänk då på att i vår förening finns 32 entréer, 34 förrådsutrymmen, 31 cykelrum och 14 barnvagnsrum, alla med sin speciella nyckel och inte att glömma – upp mot åttahundra boende. Rutinen är till för att hålla reda på tusentals nycklar och taggar.

Jan Lindelöf/Styrelsens förvaltningsgrupp