Trivsel och ordning i våra trapphus

Det är jättebra att många vill bidra till återbruk genom att dela böcker, saker till hemmet, skor, kläder mm.

Samtidigt har vi den senaste tiden sett en ökad mängd föremål som ställs i våra trapphus och som blir kvar länge, ibland i smutsigt eller trasigt skick.

Av säkerhets- och trivselskäl är det inte tillåtet att lämna saker i trapphuset. Föremål som blir stående kan utgöra hinder vid utrymning och påverkar dessutom helhetsintrycket av våra gemensamma utrymmen.

För återbruk och sortering hänvisar vi istället till:

  • vårt bytesrum, för saker i gott skick (inga textilier)
  • våra återvinningsrum, för det som inte kan återanvändas

Tack för att du visar hänsyn till dina grannar och bidrar till ett tryggt och trivsamt boende!